De ce suntem dezamăgiţi?


Voi începe prin a spune cum îmi imaginez dezamăgirea… Ca o mască ce se topeşte uşor şi agonizant… Îmi imaginez omul dezamăgit uitându-se în gol, fără a şti ce să creadă, cu o faţă căzută, oarecum descompusă… şi totul pe un ton gri…

Dali însuşi a făcut un tablou care seamănă cu ceea ce îmi imaginez (clic pe el pentru mărimea reală), dar pe aproape, fără beţe şi furnici:

Autoportret moale cu slănină prăjită

Suntem într-o societate care preferă să aprecieze exteriorul decât interiorul, nimeni n-are timp de filosofii… Şi tocmai atunci întâlnim pe cineva, suntem interesaţi de o anumită persoană, apoi încet-încet începem s-o cunoaştem din ce în ce mai bine… Masca se topeşte, dar nu e pusă de acea persoană, ci de noi înşine, datorită aşteptărilor noastre faţă de acea persoană. Când noi începem s-o atacăm fiindcă ne-a dezamăgit, se miră de ce ne-am schimbat comportamentul, fiindcă ştia că n-a fost niciodată prefăcută, tot timpul a fost ea însăşi. Noi, orbiţi de exteriorul sclipitor, suntem de altă părere… Şi aşa se ajunge la certuri, vorbe amare, regrete ulterioare… Şi toate acestea sunt preţul superficialităţii de care dăm dovadă. De-asta mi-a plăcut mult filmul Shallow Hal, fiindcă oglindeşte perfect meteahna societăţii actuale: „Vrem frumuseţe exterioară, contează mai puţin cea interioară.” Da, şi păţiţi cum am descris mai sus… Bine, filmul pare de duzină, dar contează ideea, zic eu…

Aşadar, nu vă mai uitaţi la grăsime sau la nu ştiu ce alt defect pe care-l găsiţi la celălalt. Nimeni nu e perfect, nici măcar tu, cel care evaluezi critic aparenţele altuia… Eu nu evaluez nimic, ştiu că nu sunt perfect şi sunt împăcat cu asta.🙂 Aşa că tot ce putem face este să nu mai cerem poze pe messenger sau pe alte programe de chat… Eu nu mor de curiozitate să văd aspectul exterior al cuiva, oricine mă cunoaşte poate să spună acest lucru, deci ipocrizia din partea mea este exclusă din start. Plus că dezamăgirea dispare din momentul în care renunţi să ai aşteptări…

Voi decideţi…

P.S.: A existat şi o discuţie pe un forum exact pe această temă.

P.P.S.: Sursa jpg-ului cu tabloul lui Dali -> http://www.dali-gallery.com/html/galleries/painting15.htm 

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on Duminică, 11 Martie 2007, in aberaţii. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Suntem dezamagiti cand avem asteptari…de ce sa avem asteptari? Oricum nu are rost sa ne opunem…de ce-i lasam pe altii sa ne starneasca agresivitatea, pentru ca trebuie neaparat sa ne-o exprimam? Suntem niste marionete si avem scenele noastre de jucat…Toate la randul lor…

  2. Asta am şi zis, că suntem dezamăgiţi când avem aşteptări, dar am folosit alte cuvinte.🙂 Şi mai ştiam că e „toate la timpul lor”, dar nici „rândul” nu e departe de adevăr.

  3. dezamagirea vine din lipsa de intelepciune.
    apoi pe omul simplu il vindeca timpul, iar inteleptul se vindeca pe sine…

  4. Păi, nu crezi că aşteptările derivă tocmai din lipsa de înţelepciune?🙂

  5. Asteptarile sunt intotdeauna cu mult peste ceea ce realizam… de aici apare dezamagirea… intotdeauna visam mai mult decat este… intelepciunea te fereste de multe neplaceri, suferinta ar fi una din ele, dar aceeasi intelepciune te fereste si de dorinte… Sunt curioasa sa aflu, te scuteste si de fericire? Iar daca totusi asteptarile noastre nu ar fi tocmai exagerate, ce se intampla atunci cand sortii sunt impotriva sau poate, asa cum de cele mai multe ori se intampla, lucrurile nu depind tocmai de noi… inteleptul, care nu-i nici lacom, nici tampit, oare nu va fi supus si el dezamagirii? Inteleptul nu are slabiciuni… nu inteleg niciodata ce este cu inteleptul… desi pot sa inteleg ca dezamagirile, ca nefericirea apartine firii omenesti… Inteleptul ce traieste? Chiar traieste oare?

  6. Depinde de înţelept, cred…🙂

Lasă un răspuns

