Respectul


Bineînţeles, când ai o mentalitate total diferită de a celorlalţi, e inevitabil să te izbeşti de rigiditatea status-quo-ului societăţii conservatoare… Ştiu că pe undeva e pleonasm, dar e mai mult pentru subliniere… Când vrei să faci ceva mai mult decât să-i copiezi pe ceilalţi, rişti să pierzi respectul celorlalţi, dacă-l aveai deja. Dacă nu, nu-l vei avea niciodată. Oricum, dacă proştii te respectă, o fi pentru că eşti prost… Dacă inteligenţii te respectă, asta e altceva… Sau nu… Oricum, nu se ştie cum stă treaba mai precis… Poate admiraţia e mai bună decât un simplu respect? O poţi avea, dacă ştii să fii tehnicist, în loc să fii creativ.

Aveţi o ştire interesantă aici. Citiţi-o până la capăt.

Gata? El sigur a câştigat respectul celorlalţi, fiindcă a reuşit din punct de vedere material… Dar mă întreb care sunt adevăratele considerente pentru care meriţi admiraţie… Eu, unul, îi admir pe cei care sunt împotriva a ceea ce este static, mort, fix, inert…🙂 Precum Osho…

Aşadar, puştiul acela o să fie sărac la maturitate.🙂 Dacă v-aţi uitat la The Royal Tenenbaums, poate ştiţi de ce. Prin urmare, nu văd de ce l-aş respecta. Nu va fi rememorat după moartea sa, nu ştiu cu ce va ajuta generaţiile viitoare, nu numai cele actuale… Poate sunt eu mai încuiat la vedere… O admir pe Enya, ea sigur aduce multe lucruri frumoase lumii… Totuşi, aşa de puţini oameni sunt chiar foarte greu de recunoscut – în acest moment – drept genii, din cauza mentalităţii careu se agaţă de trecut… Deci e adevărată zicala că numai timpul are toate răspunsurile. Cei care n-au răbdare poate găsesc ceva pe neaşteptate.🙂

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on Duminică, 18 Martie 2007, in aberaţii, ştiri. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. parca eu nu vad de ce nu l-as respecta… nu in sensul ca are „curaj” sa fie CEO, cu riscul (poate chiar inconstient) sa „piarda” alte chestii ale adolescentei.. sau poate nu. dar il respect pentru ca el crede in ideile lui.
    socrate nu era „coach” la toti marii marilor (oratori) si el n-a vorbit decat o singura data in public?

  2. Nu m-am gandit că în felul acesta poate să-şi piardă adolescenţa, dar uite că tocmai acesta este – pentru mine – un motiv în plus să nu-l respect. Doar în adolescenţă ai parte de prima dragoste, nu-i aşa?
    Socrate a vorbit de multe ori în public, însă el n-a scris niciodată nici un rând, însă vorbele lui au fost reţinute şi redate în mai multe locuri.🙂 Chiar pe frontospiciul Oracolului din Delphi scrie „Cunoaşte-te pe tine însuţi”, care vorbe erau spuse probabil în alt context, dar potrivite pentru toţi. Prima dată când am întâlnit aceste cuvinte a fost la TV, scrise cu litere de-o şchioapă şi pe fundal era imaginea mişcătoare a unor oameni care mergeau pe stradă. TV-ul nici n-a spus ale cui sunt vorbele, a trebuit să citesc o carte pentru asta: „Lumea Sofiei”, foarte bună pentru oricine are răbdare să citească.🙂

  3. te rog sa ma scuzi, greseala mea. I ment Isokrates si am „tradus” aiurea🙂 cred ca acuma stii la ce ma refeream, Isokrates a fost profesorul…maestrul retoricii pe vremea lui Platon. Desi avea o voce relativ slaba si nu prea ii placeau chestiile publice, la scoala lui mergea toata „elita spirituala” ( Ephoros, Thepompos, Demosthenes, Timotheos, o gramada de regi etc). Si la un moment dat a fost „scos la raspundere” in Akropolis ( repros: el, care n-a spus veci vreo vorba in public pretinde sa ii invete pe altii tocmai asta). Raspunsul lui: „Daca vrei sa ascuti un cutit, ce ai alege: alt cutit sau o piatra de ascutit cutite?”.
    Iar despre copil, poate ca el „primeste” ceva ce altii nu reusesc, poate pierde mai mult… cine sunt eu sa-mi dau cu parerea despre prioritatile lui in viata?!🙂

  4. Uite că de la tine am auzit prima dată de Isokrates… Sau poate am auzit din altă parte şi mi s-a părut că persoana a greşit şi am corectat în minte „Ba nu, e Socrates”… Nu mai ştiu, dar uite că m-ai făcut să vreau să ştiu mai multe.🙂

  5. ma bucura mult ca vrei sa stii mai multe. see, that was the point de la discutia de pe blogul meu🙂

  6. I see, cred că mi-am dat seama, cumva.🙂

Lasă un răspuns

