Sunt un terminat?


Pun această întrebare din cauza unei dispute pe messenger cu o „persoană” din trecut şi la sfârşit a adăugat, ca un ultim cuvânt, că sunt un terminat… Vexat, am întrebat ce înseamnă pentru respectivul acest cuvânt, dar nu mi-a răspuns decât evaziv… M-a mai făcut prost, dar am făcut un test de inteligenţă cât se poate de valid, la un cabinet de psihologie, în care a ieşit un punctaj de 122 de puncte. Cei care cunosc valorile medii ale IQ-ului uman pot să aprecieze şi singuri. Deci sunt cât se poate de convins că sunt doar vorbe aruncate în vânt… Atât la capitolul „prostie”, cât şi la „a fi terminat”. Totuşi, vreau să mă conving că el este singurul cu această părere… Nu ştiu de ce… Partea mea iraţională este oarecum lezată, cred că de-acolo… E clar că nu uit jigniri şi cine mi le trimite… Dacă e nevoie, mă pun şi să ţin minte stilul de a scrie al unei persoane pentru a constata dacă e chiar aceasta sau alta… Scriu aici pentru partea mea iraţională, care este 50% din întregul meu şi care doreşte confirmarea [spuselor raţiunii mele] din partea altora… Restul de 50% e chiar raţiunea, care ştie perfect cum stau lucrurile.🙂 Poate să nu scrie nimeni, stau liniştit oricum.

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on Duminică, 15 Aprilie 2007, in prostii. Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Vedem in celelalte persoane trasaturi de caracter negative pe care le posedam intr-o oarecare masura. Daca aceea persoana a incercat sa te jigneasca afla ca de fapt vorbea despre ea. Cand oamenii nu mai au ce sa-ti spuna apeleaza la cuvinte urate in spatele carora incearca sa se ascunda. Cand un om te face prost inseamna ca este nesigur pe el. Nu cred ca aceasta disputa se refera la IQ, ci mai degraba la Inteligenta Emotionala.
    Multumesc ca mi-ai dat acest link. Nu-l stiam.

  2. Ma scuzi ca am intarziat atat cu aprobarea comentariilor, nu mi-a venit e-mail-ul cu aprobarea de comentarii… Foarte dubios… Abia cand am intrat in panoul de control am vazut doua comentarii care asteptau sa „vada lumina”… Oricum, partea mea irationala iti multumeste, e mai linistita acum.🙂
    Si da, ratiunea cunoaste fenomenul „oglinda”, adica exact ceea ce ai spus tu… De regula, ceea ce vedem la ceilalti se poate vedea si la noi, indiferent ca e de bine sau de rau… Nu stiu cata inteligenta emotionala am, dar cred ca se poate afla din felul in care scrie cineva… E clar ca mai am de invatat.🙂

  3. Toti avem de invatat. Si putem invata chiar si de la oamenii care incearca sa ne faca rau.

  4. prostia nu prea are legatura cu inteligenta. Pentru mine prost este opusul lui destept. Destept tine de numarul si calitatea informatiilor pe care le detii. Asa ca un cioban afgan poate fi grozav de inteligent dar in acelasi timp prost. De asemenea testele de inteligenta sunt in mare masura irelevante, mai mult cu cat faci mai multe(teste ample) cu atat te antrenezi si marchezi mai mult. Fii sigur ca multi cred despre tine ca esti prost..asta fara indoiala tine si de orgoliu fiecaruia. Fie esti tocilar, fie ai pile, fie ai noroc pentru foarte multi esti prost.. Inchei cu un citat, care spune ca omul care stie mai multe lucruri despre tine decat stii tu( eventual poti descoperi in timp asta) iti este superior. Asa ca e foarte important cine e persoana respectiva, ce a facut, ce a realizat si mai ales de ce te-a categorisit drept prost..
    PS: terminat poate tine de faptul ca nu esti sipatic, nu ai simtul umorului, incerci sa imiti pe altii etc

  5. Dar ai observat că sunt mai multe cuvinte pentru calităţi mentale (poate şi sociale, dar nu e dovedită legătura), cum ar fi „deştept”, „isteţ”, „inteligent”, „înţelept”? Şi e unul singur pentru opusul acestora, „prost”? Aşa că, pentru mine, când cineva spune „prost” legat de o persoană, are dreptate pe jumătate sau deloc, din punctul meu de vedere, fiindcă nu cred că există un om cu adevărat (cu totul) prost în lumea asta. In facto, sunt de acord că „deştept” e altceva decât „inteligent”, însă se pierde esenţa când accepţi catalogări din partea altora sau, mai rău, când dai tu etichete altora…
    Testele acelea pe care le-am făcut nu vizau deloc informaţiile, nici măcar calcule matematice.🙂 Erau din acelea cu desene, nu ştiu dacă le-ai făcut şi tu…
    „Fii sigur ca multi cred despre tine ca esti prost..” La fel spui şi despre tine, nu? Pe mine nu prea mă afectează părerile necunoscuţilor, fiindcă ştiu că ei nu prea au bază… dar asta e, nimeni nu te cunoaşte cu adevărat, nici măcar cei lângă care trăieşti…
    Dar ştii, mi-ai dat o idee pentru o viitoare postare.🙂

  6. testul de intreligenta l-ai facut ca sa te „convingi” pe tine de ceva sau la o angajare ?Alaturarea ideii ca te-a facut „terminat” cineva de faptul ca aduci argumentul IQ dovedeste ,oare, ca n-ai incredere in tine?Cred ca totul pe lumea asta are un punct de sustinere ,temelia gandirii unui om este fundamentala .Care e temelia ta ?Inteligenta ta care te inseala si iti joaca feste de multe ori pe zi ?Ai gresit de multe ori in viata ta pana acum? Daca da, de ce mai ai incredere in inteligenta ta ?Caci ratiunea iti spune sa nu ai incredere in ceva,cineva care te inseala de multe ori .Dar nu se aplica cand e vorba de tine(de ego) ,tu esti exclus,se aplica tuturor celorlalti ,nu?Caci daca doar asta ai ,inteligenta ,si o cenzurezi si pe ea ,vai ,cu ce mai ramai?Deci daca ce am spus e adevarat ,inseamna ca ar trebui sa te bazezi pe „ALTCEVA”!

  7. Nu, mi-am făcut testul când eram la liceu. În clasa a XII-a, fiindcă mă săturasem de colegii care lălăiau în fiecare zi că sunt prost şi eu, ca să nu-i cred (ştii, când cineva îţi repetă la infinit aceeaşi chestie, chiar fără argumente, ajungi s-o crezi, oricât de absurdă ar fi), mi-am făcut acel test.
    Acum, că nu mai sunt la liceu, nu mai am nevoie de nici un test de inteligenţă… Dar asta nu înseamnă că mă iau după alţii sau că am nevoie de un test ca să am o părere bună despre mine însumi…
    Dacă se întâmplă să-ţi cenzurezi inteligenţa (după părerea mea, un termen cam prost înţeles, confundat cu „raţiunea”), îţi rămâne intuiţia, care e mai bună.🙂

  8. -nu te uita la cuvinte ci la idei(cand citesti ,observa mesajul nu ca n-a pus virgula unde trebuie sau ca un cuvant era mai bun in locul altuia);oricum si intuitia te triseaza de cele mai multe ori
    dar daca spui ca e mai buna spune-mi la ce m-am gandit cand am spus “ALTCEVA”!”(cred ca trebuia sa scriu ALTCINEVA dar mai greseste omul) 🙂

  9. Intuiţia e bună în dragoste şi în chestii ce ţin de iraţional…🙂 Raţiunea e bună când trebuie să faci cumpărături şi să faci alte chestii practice… Acum e mai clar?🙂

  10. Smerenia, imi cer scuze, e offtopic si nu vreau sa te simti in vreun fel „bruscata”. Am intrat si pe blogul tau si mi-au placut unele lucruri. Totusi, esti virgina?

  11. e adevarat ca atunci cand unui om ii este repetata o chestie referitoare la identitatea sa este tentat sa o creada, sa o ia de buna chiar daca este falsa… cum tot adevarat este si faptul ca recunoastem sau admiram in oameni ceea ce ne place la noi. sau respingem ceea ce nu ne place la noi.

    @anonimu, te roade curiozitatea?

Lasă un răspuns

