Lipsa de ocupaţie…


… creează altă ocupaţie, indubitabil în cazul multora. Aşa credem că suntem făcuţi, să facem tot felul de activităţi, unele mai (puţin) rodnice decât altele. Şi care e farmecul în toată chestia asta? Are farmec doar când crezi că ceea ce faci este creativ. Totuşi, se poate să fii tehnicist crezând că eşti creativ… Şi cum o rezolvi? Simplu, îţi dai drumul din inimă, fii mai spontan, ce Dumnezeu! Da, spontaneitatea (plus inocenţa, ca bonus providenţial) ajută foarte mult în actul creativ.🙂 Aşa că, go on, sunt cu toţi artiştii care simt nevoia (din inimă!) să fie cât mai creativi!

Artişti pot fi cei care se ocupă de oricare dintre cele şapte arte… Pictura, Sculptura, Dansul, Literatura, Arhitectura, Muzica, Cinematografia (sper că nu m-am înşelat în legătură cu ultima)… Dintre pictori, îmi plac mai mult Dali, Picasso şi van Gogh. Sculptor preferat: Brâncuşi (nu din patriotism, vă asigur). Dansator preferat: Nijinski. Scriitori preferaţi: paradoxal, deşi am citit multe cărţi, nu am niciun scriitor preferat, cred că e din cauză că paleta scriitorilor a fost foarte largă, pe genuri şi specii literare… Arhitect preferat n-am, fiindcă sunt paralel cu domeniul… totuşi, îmi place mult cum construiesc unii piramidele (cele de la Luvru şi Las Vegas sunt chiar spectaculoase). Muzicant preferat? Dintre compozitori, îmi plac mult clasicii precum Mozart, Vivaldi, Beethoven, Strauss, Bach, Lully… Dintre cântăreţi, nu mă uit la cei de la operă, de fapt nu reuşesc să desluşesc cuvintele lor… Îi apreciez mai mult după cum sunt vocile, de fapt timbrul şi tonalitatea vocilor decât după versuri… Nu dau nume, fiindcă nu mă pot hotărî… Oricum, se spune că vocile sunt prelucrate pe calculator, ca să sune mai bine, numai fiindcă „artistul/a” arată bine… O fi adevărat? Nu ştiu, dar vreau să termin ce vreau să zic… A, totuşi apreciez o formaţie, şi nu pentru voce, ci pentru muzica ei: Lullatone. Cinematografia… Mai greu pe-aici, fiindcă o grămadă de oameni contribuie la această lume iluzorie (da, faptul că vedem imagini statice în mişcare este adesea o chestie iluzorie, aproape paradoxală)… Filme preferate? Comediile erau pe primul loc, acum nu mai sunt aşa de… pe gustul meu. Filmul meu preferat este, în mod sigur, V for Vendetta, îl recomand tuturor.🙂 Poate nu are aşa o mare licenţă artistică, dar viziunea celor care l-au făcut te poate lăsa mască, mai ales datorită realismului futuristic pe care-l reclamă (vai, ce preţios am scris pe-aici!)… Regizor preferat evident că n-am, că nu prea urmăresc genericul filmului. Actori preferaţi? În mod sigur, Meryl Streep a câştigat toată stima mea, când am văzut-o în The Devil Wears Prada. Actor preferat… mai greu, cred că David Duchovny (zău că nu pot să uit niciodată figura lui impasibilă în faţa inimaginabilului, mai ales faţa lui aproape fără mimică), dacă îl mai ţineţi minte pe agentul cu teorii fanteziste (care, culmea, se adeveresc numai în serial🙂 ) din Dosarele X… o fi şi din cauza faptului că în adolescenţa mea puberă eram unul din fanii serialului. Sincer, n-am întâlnit actor să mă impresioneze mai tare ca Meryl, aşa că partea cu David este doar provizorie.

Mai există şi o altă categorie de oameni care, din lipsă de ocupaţie sau din alte considerente, chiar nu fac nimic. Nici măcar să navigheze pe Internet. Aceştia (cei care nu fac nimic) sunt chiar binecuvântaţi. Au o seninătate de invidiat. Nu au nici o activitate febrilă, nu au pentru ce să-şi facă griji, au tot timpul din lume să asculte pe cineva, au un calm de nezdrucinat, nervi de oţel… Sunt oamenii perfecţi. Votează cineva cu/pentru ei?🙂

Update: Mda, am uitat de teatru… Dar din acela a derivat cinematografia, nu-i aşa? M-am uitat o singură dată în viaţa mea la o piesă de teatru, dar de-acolo n-am înţeles mai nimic… Sincer, teatrul mi se pare cam mort în comparaţie cu arta filmografică… S-ar putea ca, pe viitor, să zic ceva şi de artă vizuală (derivată din pictură, of course).🙂

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on marți, 17 Aprilie 2007, in aberaţii, diverse. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. maaa ce lung este post’ul asta, esti istet..m-am pierdut putin prin el😀

  2. cunosc 2 sagetori care sunt de aceeasi parere cu tine in ceea ce priveste filmul preferat

  3. sagetatori, scuze

Lasă un răspuns

