Răspund unora (1)


Nu pot să răspund la toate căutările care au venit la mine, că mi-ar lua o veşnicie, dar pot să fac un serial din asta.

Celor care caută poze cu orice… aveţi Google Images… Am observat că cea mai mare căutare (majoritatea celor care dau click pe blogul de-aici) o au pozele cu creier şi cu încălzirea globală… Gizăs…

A doua chestie… Am văzut că blogul acesta a fost găsit de cineva care căuta asta. Răspuns la întrebare: vezi acolo sus, scris Tools, a doua de la dreapta la stânga. Dai click acolo. Ultima chestie de jos e Options. Îţi sare în ochi? Dă click şi acolo, să nu te deoache moşu’… Vezi că scrie Startup? Bingo, ai nimerit-o! În dreptul opţiunii When Firefox starts, ai de ales între trei opţiuni. Vezi că la capăt poţi da click, să vezi ce opţiuni mai ai. Dacă îţi convine opţiunea selectată (respectiv Show my home page – e default, adică pusă aşa de la început), atunci poţi s-o laşi aşa, caz în care poţi umbla la Home Page, care e puţin mai jos. Nervii tăi optici au reacţionat? Eşti pe drumul cel bun. Poţi să ştergi URL-ul pus acolo tot default şi scrii un URL care îţi convine, de exemplu http://www.google.ro (alţii pot pune google.com), dar vezi că http://-ul contează, deci nu-l neglija, altfel poţi să înjuri Firefoxul cât îţi pofteşte inima… În rest, experimentează, n-am chef să fac un tutorial întreg pe tema asta, poate doar dacă întrebi (tot prin Gugăl, dar vezi că ăla e motor de căutare, nu funcţionar).

O prietenă de-a mea mă întreba noaptea trecută cum se pune un link pe WordPress, iar mie îmi mergea netul mai încet ca în alte dăţi… Deci aveam capsa pusă şi nu reuşeam să mă concentrez… Până la urmă, am lăsat-o pentru azi, însă ea sigur îmi citeşte blogul şi îi răspund atât ei, cât şi altora. Primul pas. Scrie ceva. Orice. Selectează textul căruia vrei să-i faci link. Selectat, vezi că-ţi apar mai colorate cele două icon-uri cu zale de lanţ. Primul e Insert/edit link, dă click acolo şi-ţi va apărea o căsuţă de făcut link-uri. În acea căsuţă sunt alte trei căsuţe mai mici, prima se numeşte Link URL şi (cum procedez eu, cel puţin) şterg http://-ul pus acolo ca să mă enerveze şi dau Paste acolo la ce am dat deja Copy în prealabil. Deci mai întâi dau Copy la URL-ul respectiv (mouse pe address bar, click dreapta şi Copy), apoi vin la caseta aia mare unde scriu respectivul post, selectez icon-ul cu zalele întregi, şterg porcăria, Paste (Ctrl+V sau click dreapta cu mouse-ul), apoi setez la a doua căsuţă să deschidă în altă pagină (la mine se deschide în alt tab, dar tu poţi s-o laşi aşa, faci cum vrei), după care pot să bag ce Title vreau, eventual poţi să nu bagi nimic. Ultimul pas are două variante: prima e să dai cu mouse-ul click pe Insert, a doua este să apeşi pe Enter (de la tastatură). Ai pus link-ul, felicitări!🙂

În timp ce scriam acel tutorial, s-a întâmplat ca al meu browser Firefox să clacheze şi să-mi închidă totul în nas… Am redeschis, dat click pe Restore session şi s-a rezolvat, dar am constatat că tot ce scrisesem până să se închidă browser-ul era copiat într-un draft nou (fără titlu) în caseta de scriere, pe când un alt draft stătea sus, cu titlul pus dinainte… Am dat butonul de mijloc al mouse-ului (are trei butoane şi e fără rotiţă la cel din mijloc) şi s-a deschis un alt draft în alt tab, care conţinea absolut tot ce scrisesem înainte, ceea ce înseamnă că WordPress-ul, când zicea că Saved at nu ştiu ce oră chiar vorbea serios, deci se salvează automat tot ce ai scris dinainte, pentru cazuri ca acela păţit de mine. Şi Firefox salvează tot ce ai scris, astfel încât dacă scrii un mail cuiva şi nu se salvează automat, chestia asta o face chiar drăguţul de browser pe care-l folosesc chiar acum.🙂 [dream interrupted] Opa, dar în versiunea în română a Vulpii-de-Foc nu merge deloc acel Restore session, aşa că dacă vi se întâmplă astfel de crash-uri nasoale, luaţi cea mai nouă versiune, respectiv 2.0.0.3 (dacă nu mă înşel), plus că acea versiune română e mult mai în urmă…

Cum faci să se deschidă un tab în loc de pagină? Simplu. Tools, Options, click pe Tabs în partea de sus, de lângă Main. Vezi New pages should be opened in şi alegi a new tab.

Bun, mai aveţi întrebări?😀

A, am şi eu o întrebare pentru cei mai experimentaţi: am observat că, după ce public un articol nou, trebuie să aştept chiar şi patru ore până să arate bestia articolul cel nou. Ce să fac să se grăbească melcul? Mă refer la feed-ul pe care-l folosesc, cred că RSS, nu sunt sigur (am click-uit doar chestia aceea de la address bar care anunţă când un site are feed) şi folosesc Google Reader. Recomandări, sfaturi? Mulţumesc.🙂

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on luni, 7 Mai 2007, in diverse, prostii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

