În ce lume suntem?


Aveam 12 ani, mergeam la şcoală, era ora prânzului, când dau de o tarabă şi pe-acolo, la vedere, un ziar local cu un titlu de-o şchioapă: După ce a fost castrat, calul a smuls cu copita penisul stăpânului (sau ceva de acest gen).

Curios din fire, neavând absolut nici o idee, am întrebat: Ce înseamnă penis?

Reacţiile n-au întârziat să apară. Am auzit o fată (probabil liceană) care a început să râdă în continuu, era în spate, vânzătoarea ruşinată mi-a făcut semn să tac, un moş a zis că ar fi bine să caut singur… Eu tot nelămurit, dar n-am insistat. Râsul acela nu era semn bun deloc. Am mers la şcoală. Am realizat că n-am întrebat ce înseamnă castrat. M-am gândit să-mi întreb profa de engleză. Ea a făcut ochii mari şi m-a întrebat unde am citit acest cuvânt. I-am zis. S-a gândit un moment şi mi-a explicat cam repezit (sau într-un fel în care nu l-am înţeles, nu mai ştiu precis), dar eu tot nelămurit. Din nou, nu am insistat, râsul acela persista încă în mintea mea.

Până la urmă, am aflat ce înseamnă cuvintele acelea, dar a trebuit să treacă ceva timp. Problema e că nu mai ştiu cum… Cred că a fost întâmplător.

Vi s-a întâmplat să vă întrebe un copil ce înseamnă penis, vagin, toate acelea? Ce i-aţi răspunde? I-aţi zice să tacă, fiind ruşinaţi? Mie mi se pare că prea multă pudoare strică… ca orice e prea mult, de fapt…

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on sâmbătă, 16 Iunie 2007, in amintiri, asta e, diverse. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. mda… greu… să-i explici copilului sau nu? io i-am explicat (cu acordul părinţilor) verişorului meu ce înseamnă toate cele… ei bine… a doua zi suna învăţătoarea disperată că mişulică se apucase să le explice tuturor din clasă cum se fac copii şi că ceilalţi au început să plângă în hohote şi n-a mai putut nimeni să-i oprească… peste 20 ani probabil o să râdem de toată păţania asta, până atunci cred că n-o să-i spună ai lui nici că nu există moşcrăciun

  2. Stii, cand eram mica si am aflat ceva despre cele doua organe sexuale opuse, am crezut ca se face ceva de genul unei „insurubari” si se lasa asa…o bucata de vreme. Ajungand eu la aceasta hazlie concluzie, am abandonat subiectul, pana cand am trait eu insami evenimentul. Cert este ca ma lasau destul de indiferenta denumirile stiintifice ale „obiectelor” ori ale „actului”, le trecusem in zona obscura. Mai tarziu, cand m-am lamurit, a venit si pasiunea!
    Nici acum nu as sti prea bine ce sa spun unui copil. Poate ceva poetic, care este oricum, cel putin in parte, adevarat!

  3. Nici eu nu mai imi aduc aminte cum am intrat in contact cu cuvintele astea, desi in clasa a 4-a injuram ca un birjar si cu toate obscenitatile din doteare. In clasa a 4-a ai 10 ani, adica eu am avut. Stiam ca sunt cuvinte urate, si ce desemneaza, si nu stiu de ce le-am folosit. Nu-mi plac cei care toata ziua sunt cu… „carnea” in gura si nu se gandesc ca in jurul lor mai sunt si copii. Cred ca copiilor mei o sa le spun de „cucu” si „pasarica”, asta daca nu inventeaza ei alt termen.😀

Lasă un răspuns

