Infernul lui Dante


Nu, nu mă refer la acel Dante, ci la cel clasic, Dante Alighieri.

Am adus vorba de Infernul lui Dante ca idee de la o discuţie cu o prietenă de-a mea. Cu ocazia acestui articol, din căutare în căutare, am găsit şi o carte pe care aş vrea s-o pot comanda, dar nu-mi permite buzunarul… Aici. După cum vedeţi, este chiar ieftină pentru majoritatea, dar nu şi pentru mine…

OK, sper că n-am dat deja o notă obsesivă acestui articol. Nici nu ştiu cum să redau ceea ce vreau să spun… Pentru că e deja un subiect epuizat în mai multe locuri (bloguri, ştiri etc.)… Şi are echivalenţă cu realitatea curentă de-afară, ce depăşeşte 40 de grade… Da, v-aţi prins, este vorba despre căldura aceea care este un efect cât se poate de evident al încălzirii globale… Ziceam într-una din posturile trecute că ţări prospere ca vegetaţie vor ajunge deşert… Se pare că aşa stă situaţia, dacă ritmul prezent se va menţine. Şi nici nu e nevoie să fii expert ca să constaţi aşa ceva.

Am două prietene care au păţit nişte lucruri foarte urâte, care m-au pus pe gânduri.
Prima a păţit o alergie (sau erupţie, nu ştiu exact) după ce s-a expus la soare o vreme. Şi nici nu cred că a stat mult. Dar a păţit-o, ceea ce e de rău… Sper să se termine repede cu problema ei, mai ales că a plecat la mare.😐
A doua a stat pe plajă în orele obişnuite (între 8 si 10:30, apoi între 16 şi 18). S-a bronzat într-o zi cât într-o săptămână în alţi ani şi s-a ales cu pielea atât de bronzată, încât zici că e creolă. A fost nevoită să stea în pat câteva zile, a fost o adevărată agonie. A avut frisoane, febră şi halucinaţii cât a stat în repaus. Dar halucinaţii de te ia groaza, gen sânge pe picioare sau păianjeni în pat… Şi faza e că le vedea foarte clar, ca şi cum ar fi reale… Aşa că e recomandat să se stea la soare între orele 7 si 9, apoi între 18:30 şi 20. Altfel intri in Infernul Divinei Comedii…

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on vineri, 20 Iulie 2007, in aberaţii, prostii. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Dragul meu prieten, cred ca esti intr-o perioada f optimista, pt ca apropierea asta dintre canicula+suferintele declansate de ea si Infernul dantesc se poate face numai cand inlauntrul tau esti super ok.

  2. 🙂 Se pare ca da, dar nu intotdeauna…

  3. Oh Doamne, chiar asa? Halucinatii numai ca stai la soare…vezi de-asta stau eu in casa in weekend in loc sa ma duc la iarba verde sau la strand.😀 E mai sanatos, mai citesc o carte, ma mai uit la un film si trece si vara. Cat despre Dante, chiar vreau sa citesc Divina Comediae.😀

  4. Sa-mi spui cum ti s-a parut cartea, mie mi s-a parut foarte greu de citit… uitandu-ma in engleza.😀 Ar trebui sa am varianta romaneasca.

  5. n-am citit-o pe toata, pentru ca nu pot sa ma concentrez decat putin timp la cartea asta, e foarte misto, dar citind mai mult de 3-4 pagini intr-o zi deja nu mai sunt acolo, ma duc cu gandul la altceva. am tradus ceva din ea acum vreo 2 ani in italiana, nu din proprie initiativa :)) , si e fascinanta daca citesti de mai multe ori cate 2-3 strofe si le intorci, incerci sa bagi sinonime la cuvinte, absolut genial, parca are un sens codat

  6. und citesc si eu cartea online?pls

Lasă un răspuns

