Idiocracy


Vedeţi aici despre ce e vorba. Despre film, aici.

Singura fază care mi s-a părut amuzantă este când puştile automate o iau razna şi una o extermină pe cealaltă… Atunci am pufnit, nu am râs… Dar, dacă te uiţi atent atât la prezent, cât şi la pesimismul scenaristului, nu-i de mirare… Însă el a uitat (sau nu ştia) un lucru: orice involuţie este în paralel cu o evoluţie şi invers.

Totuşi este un film foarte ironic şi satiric (sper că nu e pleonasm).🙂 Bine, acest lucru nu este chiar evident cum li se pare altora, dar observ şi o altă chestie: dacă vorbeşti normal (în timpurile noastre), eşti considerat popo (în viitor). Asta mi-a adus aminte de o fază de mai demult. Am spus cuiva (pe care oricum nu-l agream) că iau note mari la română şi engleză, la care el: „Aha, eşti popo?” Eu am rămas interzis la faza asta. Trecând peste acest episod (pe care-l uitasem, până la film), cred că scenaristul era chiar foarte frustrat de prostia pe care o vedea în jur (şi mai cred că e un hetero ceva mai deştept ca majoritatea😀 ) şi tocmai sentimentul acela l-a inspirat în creaţia acestui film. Totul e să pătrunzi aparenţele… Şi cred că personajul principal are dreptate când spune că trebuie să citim cărţi şi să apreciem arta la adevărata ei valoare.

Pur şi simplu nu-mi mai iese din cap ideea cu gramatica. Şi uite ce a observat o persoană care a comentat despre film:

I find it amazing that the comments on this board criticizing grammar are all related to homosexuality. Gay people must be very grammar oriented.

De fapt, mă uit la comentariile celor de la IMDb (mi-am creat cont pentru asta, chiar azi) şi observ că este cât se poate de controversat… Unul zice că este cel mai prost film din istorie, iar replica e întoarsă cu: „Dacă nu te-ai prins de ironia filmului, atunci eşti idiot”. Mie mi se pare o chestie idioată să spui cuiva căruia nu i-a plăcut filmul că nu s-a prins de ironie şi că nu i-a plăcut fiindcă e idiot, cum am văzut în comentariile de-acolo, doar din simplul motiv că nu i-a plăcut…😐 Gusturile nu se discută. Mie mi-a plăcut ideea, dar ceva e greşit pe undeva, cred că am precizat deja ce anume. Şi reţineţi, e doar o idee care s-a dezvoltat în film, pe alocuri cam forţată, ce-i drept.

Gramo chiar spunea că dacă gândeşti corect, nu-i musai să fii corect gramatical, dar dacă eşti corect gramatical, nu e musai că eşti deştept, că eşti nu mai ştiu ce… Tind să fiu de acord cu această afirmaţie (şi sper că ceea ce fac nu se numeşte apel la autoritate😛 ).

O mică observaţie: Aerian scrie despre frustrări… Scenaristul, în urma frustrărilor, a făcut acest film… Cred că ar fi un film bun pentru Aerian.🙂

Later Edit: M-am gândit mai bine şi mi-am dat seama că filmul este o metaforă a naibii de mare, legată chiar de societatea americană contemporană, căci nu s-a adus vorba deloc de celelalte ţări.🙂 Or, după cum ştim, americanii cam ignoră restul lumii… Dar din exemplul dat de mine, care a avut loc în viaţa reală, pot să spun că românii (nu toţi, e drept) chiar au tendinţa să se „americaneze”… Hellene chiar era intrigată că se spune I Love You în loc de Te iubesc… Dar rămân la aceeaşi idee: e prea „liniar” filmul…

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on Duminică, 22 Iulie 2007, in diverse, impresii. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. nu am reusit sa vad inca filmul, dar nu mai am mult si il iau de pe torente .

  2. Vizionare… :)) placuta, sper! Exista riscul de a te plictisi.

  3. Ti-am zis eu.😛 Nu prea merita filmul. Americanii sunt atat de ignoranti si atat de self-centered incat au impresia ca tot restul lumii poate sa faca ce vrea ca lor nu le pasa. Ce e bine e ca tocmai ei au facut filmul, ca daca altii ar fi indraznit sa ii ironizeze…ar fi venit sfarsitul lumii probabil.

  4. Sunt cam off-topic de data asta, dar stiu ca o sa ma ierti.

    Asadar ai descoperit Imdb-ul cu ale sale controverse. Ar merita sa citesti comentariile de la „300”, sunt de-a dreptul lesinatoare. Pe langa unii care l-au ridicat in slavi, marcati, pesemne, de „za hype”, altii critica facand nostim abuz de ironie. A, si tot pe Imdb am mai citit o replica foarte simpatica, adresata romanilor care frecventeaza asiduu respectiva pagina, implicandu-se in controverse : „you cannot swing a dead pop star on the internet nowadays without hitting a Romanian.” Mai pe romaneste, ia te uita cum au ajuns americanii sa nu mai aiba loc de noi.😀

  5. eu te-as sfatui sa nu generalizezi, daca erai intr-un loc public si spuneai ca cineva gay e cam destept dec majritatea oamenilor gay, atunci cu siguranta ai fi fost facut homofob
    on zi other hand, s-ar putea sa fiu eu exceptia care intareste regula, si sa nu fi inteles comentariul care ar putea fi unul facut la misto

  6. @ Alina: E chiar la misto comentariul facut pe seama filmului, mai ales la faza cu gay grammar.😆

Lasă un răspuns

