Leapşă – Cărţi


Tot de la Aerian.🙂

1. Ce carte nu ai împrumuta şi de ce?
Dicţionarul. Fiindcă există peste tot.

2. Ce carte nu ai recomanda şi de ce?
Nu cred că există o carte pe care să n-o recomand, universal vorbind… Cred că aş şti cam ce cărţi sunt sau nu în genul persoanei cu care stau de vorbă… Deci depinde de persoană.

3. Ce carte nu ai cumpăra şi de ce?
Oricare carte nu mi-ar trezi suficient de mult interes. Fiindcă nu am buzunarul plin cu bani, deci trebuie să fiu cumpătat…

4. Ce carte nu ai citi niciodată şi de ce?
Cea în care autorul încearcă cu orice preţ să convingă cititorul de corectitudinea gândirii sale şi de inteligenţa sa, încercând tot felul de trucuri literare. Fiindcă e un eşec lamentabil, mascat cu speranţa de a-i fi apreciată sclipirea de geniu…

5. Ce carte nu ai scrie niciodată şi de ce?
Una religioasă. Fiindcă întotdeauna se va găsi cineva care s-o înţeleagă greşit şi să-i convingă pe ceilalţi că e aşa cum zice el/ea legat de această carte…

6. Care-ar fi prima carte pe care ai da-o, întru citire, copiilor tăi?
O carte cu poveşti culese şi scrise de Fraţii Grimm.

7. Care a fost cartea copilăriei tale?
Enciclopedia cu zâmbete.

8. Cartea pe care ai făcut-o cadou ultima dată, ai citit-o?
Nici nu mai ţin minte. Cred că nu.

9. Ce carte ţi-a marcat felul de a fi?
Cred că Legendele Olimpului, nu sunt sigur.

10. Ce carte pe care ai citit-o ai lua cu tine pe o insulă pustie?
Lumea Sofiei, de Jostein Gaarder.

11. Ce carte pe care n-ai citit-o ai risca să iei cu tine pe o insulă pustie?
Memoriile lui Hadrian
, de Marguerite Yourcenar.

12. Cum se numeşte cartea pe care ai citit-o de cele mai multe ori?
Niciodată n-am citit a doua oară cap-coadă o carte. Reciteam doar unele pasaje, care mi se păreau mai interesante. Acum încerc să recitesc cap-coadă Lumea Sofiei.

13. Numeşte o carte plictisitoare.
Agonie şi extaz, nu mai ştiu autorul, ceva cu Irving, parcă… Atâta m-a plictisit, că la pagina 50 (sau 45?) n-am mai rezistat şi am închis-o definitiv. E vorba despre viaţa lui Michelangelo, dar în loc să fie ceva interesant, e plin de detalii care îţi iau ochii de la poveste şi te îmbrobodeşte cu vasta cultură istorică şi artistică a scriitorului… Pare mai mult documentar scris decât roman… Am aflat ceva mai târziu că acea carte era comandată de Papa acelor vremuri. Nu-i de mirare, dar poate fi un motiv de frustrare pentru cei care vor să se bucure de poveste şi nu pot de amănunte. Cred că e aproape singura carte care a reuşit să mă irite la culme.

14. Numeşte-ne o carte pe care ai început-o, dar nu ai terminat-o.
Tocmai am menţionat-o la răspunsul întrebării precedente.

15. Povesteşte-ne cum cumperi o carte.
Uneori de la librărie, alteori online, depinde de posibilităţi.

16. La ce renunţi ca să cumperi o carte?
La nimic, depinde acum şi de cât de mult îmi doresc o anumită carte.

17. La ce nu renunţi ca să cumperi o carte?
Am zis mai sus.

18. Cărţile cărei edituri îţi plac cel mai mult?
N-am preferinţe.

19. Cât timp a trecut de când nu ţi-ai mai cumpărat o carte? Cum se numeşte acea ultimă carte cumpărată?
Mmm… greu de spus… Cel puţin câteva luni, nu mai ştiu câte. Ştiu că cele mai noi pe care le am sunt primite cadou de la un prieten. Titluri? Intuiţia, Creativitatea şi Curajul, transcrise după câteva din conferinţele susţinute de Osho. Acum citesc ceva mai des cărţi electronice, sunt gratuite şi accesibile. Deşi singurul inconvenient e că-mi obosesc ochii…

20. Ce carte/cărţi ai împrumutat ultima dată?
Cuiva? Tocmai cele trei titluri ale lui Osho… şi încă una, înaintea altora (sper ca cel care mi le-a luat să mi le dea înapoi, altfel nu mai pupă nimic de la mine), care are titlul Factorul Einstein, cu doi autori, Win Wenger şi Richard Poe (dacă nu mă înşel).
De la cineva? Nu am împrumutat de la nimeni, dar cel care le-a luat de la mine mi-a promis că o să-mi dea una, bineînţeles cu împrumut…

21. Câţi ţărani au participat la răscoala din o mie nouă sute şapte?
Ce legătură are cu cărţile? Habar n-am, dar dacă ştie cineva, să-mi spună şi numărul celor din tabăra adversă. Personal, nu cred că ar conta.

22. Care este scriitorul român preferat?
N-am nici un scriitor român preferat.

23. Care este scriitorul străin preferat?
N-am nici un scriitor străin preferat.

24. Ecranizarea cărei cărţi ai dori să o vezi?
În principiu, nu-mi doresc aşa ceva, o zic din experienţă… Ar trebui să văd un film bazat pe o carte, fără să o fi citit în prealabil, ca să mă bucur de film…

25. Numeşte o carte a cărei ecranizare ţi-a plăcut mai mult decât romanul în sine.
Nu pot să numesc o astfel de ecranizare, pentru că nu mi s-a întâmplat să fiu mulţumit de un film după ce am citit cartea bazată pe el…

26. Numeşte o carte bună cu o ecranizare proastă.
Harry Potter, toate cărţile. După ce m-am fript la primele trei ecranizări, zău că nu-mi mai vine să văd alte filme cu el…

27. Numeşte un blogger pe care-l citeşti cu plăcere.
Sunt destui bloggeri pe care-i citesc cu plăcere. Dacă e să aleg numai unul, atunci e una.🙂 Oblia.

28. Numeşte un blogger pe care ai vrea să-l cunoşti.
Aceeaşi situaţie ca mai sus. De data asta, chiar nu ştiu cu cine aş vrea să mă întâlnesc, că vreau să-i întâlnesc pe toţi, cu unii chiar incognito.😀
29. Ce cântăreţ/trupă ţi-ar plăcea să concerteze în România?
Mi-e indiferent. Ar trebui să-i înviaţi pe Mozart, Beethoven…

30. Numeşte întrebarea care-ţi place cel mai mult — nu dintre acestea, ci, în general.
N-am o întrebare preferată.

Cine vrea, să ia leapşa de la mine.🙂

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on luni, 30 Iulie 2007, in diverse, impresii. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

