Azi


S-a întâmplat să iau câţiva covrigi cu seminţe de mac şi brusc m-am gândit: Oare câte ore sunt necesare pentru a trece testul anti-drog? Asta, pentru că mi-am amintit că opiumul se face din mac.

M-am documentat un pic şi am aflat că nu orice mac face droguri. M-am liniştit.🙂

opium, opiomate

Papavera somniferum, este un soi de mac din care se obtine opium; din opium se pot creea alte droguri cum ar fi heroina, morfina, endomorfina, papaverine, noscapine si alte derivate care se numesc global „opiomate” sau mai stiintific „alcaloizi”.
Info:
– opium este considerat ca facand parte din ritualurile religioase budiste si este foarte raspandita in Asia.
– in anul 1974 a inceput un razboi de 3 ani, numit „opium war” (razboiul opiumului) intre China (consumatoare de opium fiind budisti de religie) si Anglia care dorea sa controleze comertul de opium din India catre chinezi (India fiind si la ora actuala cea mai mare producatorae legala de opium din lume, 90% din farmacia USA este alimentata de India; din opium se obtine morfina, endomorfina, heroina si derivate numite in ansamblu opiomate).
– Romania a fost pe locul 13 in jurul anului 1987 in cultivarea de Papavera Somniferum
.

De-aici. Pentru informaţii detaliate (şi specializate, se pare), vedeţi aici.

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on miercuri, 22 August 2007, in aberaţii, diverse. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Da, se prea poate. Doar ca din ce vazusem eu la Discovery mai demult, daca mananci niste cozonac cu mac, s-ar putea sa apari pozitiv… chestie cam aiurea, ca e mai tare decat daca ai fi baut o bere si te-ai fi urcat la volan.
    Bafta in Bucuresti din septembrie! (stiu ca asta e pentru alt post, dar asa imi place mie, sa fac 2 in 1).

  2. Merci pentru urare de bine.🙂 Si eu sper sa am bafta.

  3. Pfui, nici n-am stiut. Imi place mult prajitura cu mac. Stiam din Vrajitorul din Oz ca macul te poate adormi, dar n-am crezut ca e asa serioasa treaba.

  4. Hei, salutare fiinta minunata! Si mie imi place macul, dar nu m-am gandit la testul anti-drog, desi cred ca ai dreptate si dupa o punguta de covrigei sau sticksuri cu mac putem iesi pozitiv! Doamne, cat neadevar este continut de fapt in stiinta asta care s-a abatut peste noi!

Lasă un răspuns

