Glengarry Glen Ross


Din păcate, acest film nu mi-a plăcut mai deloc…

Pe lângă faptul că este evident de asemănător cu o piesă de teatru (pe asta s-a şi bazat), pare destul de lipsit de acţiune. Acest lucru se vrea a fi compensat de dialogul agresiv care se împrăştie prin tot filmul, cu excepţia momentelor în care personajele încearcă să încheie diverse contracte cu diverşi oameni, de obicei prin telefon… Jocul actorilor, ireproşabil de altfel, a făcut să-mi dau seama că personajele sunt tot timpul încordate, într-o continuă tensiune, astfel încât lucrurile degenerează. A, şi eu am văzut că în acest film nu e nici o prezenţă feminină… Totul e masculin-brutal, la modul ratat şi grosier redat cu cea mai mare vizibilitate, încât poate fi iritant… Legea junglei psihologice se vede acolo… în parte, este şi junglă socială. Ei bine, toate acestea pot fi gustate de altcineva, dar nu şi de mine… E adevărat că e un tablou cinic din spatele scenei unei agenţii ce vinde terenuri şi imobiliare (real estate office), dar toate acestea mi-erau deja cunoscute când am văzut emisiuni cu camere ascunse, care arătau ce fac oamenii tensionaţi şi proşti (o combinaţie fatală), dar filmul este deja o bomboană în comparaţie cu ceea ce am văzut, ceea ce m-a făcut să-l consider nul şi neavenit în privinţa originalităţii şi realismului… Vorbind de scenariu, desigur, căci jocul actorilor este fără cusur, încât îţi vine să crezi că aşa e şi în realitate. Nu neg că aşa e, dar e totul banal… Eu nu vreau banalităţi… acelea le vezi în viaţa reală… Plus că am avut impresia că filmul se limitează doar la un singur aspect, viaţa profesională a personajelor, de parcă n-ar mai exista şi altceva. Sunt multe limite pe-acolo. Mi s-a părut, la sfârşitul filmului, că mi-am pierdut timpul. A fost o singură scenă care mi-a plăcut (deşi nici nu mă înnebunesc după aceasta), dar nu pot s-o spun, că fac spoiler

Nu-i dau mai mult de 6. Regia şi castingul sunt bune, la fel şi felul în care fiecare şi-a interpretat partitura. Dar subiectul, tema şi scenariul dau impresia că totul e pierdere de timp, energie şi bani… Plus limbajul vulgar folosit în exces… Film tăiat din listă.

Curând o să mă uit şi la My Own Private Idaho.😀

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on joi, 6 Septembrie 2007, in diverse, impresii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

