Varianta corectă


Tot mai des văd z în loc de s, referitor la cuvântul filosof.

Filos = iubire (sau iubitor); sophia = înţelepciune.

Filos = iubire (sau iubitor); zophos = întuneric.

Deci când citesc filozof, mi se zgârie vederea, iar când citesc filosof, parcă e mai bine.

Dar ce fac eu aici? Deja sunt sigur că n-o să aplece nimeni mintea la postul ăsta…

Fac încă o insomnie în lata mea viaţă…

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on joi, 10 Ianuarie 2008, in asta e, diverse and tagged , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Desi stiu cum e corect, e mai usor cu z. Suna mai romanesc :))
    Daca la astea ti se zgarie vederea, la greselile gramaticale ce te faci ?

  2. f. bine c-ai scris, nu cred ca nu citeste nimeni🙂

  3. Pai romaneste chiar se pronunta cu ”z”, la fel cum si eu se pronunta ieu, sunt – sint, etc.

  4. ambele variante sunt acceptate in DEX. desi cu surprindere am observat in medii inalte vezi Facultatea de FiloSofie si nu filoZofie

  5. Totul se schimba…

  6. din cate imi amintesc eu, te-am intrebat chiar, pe mess, care e varianta corecta, si chiar tu ai spus ca ambele sunt acceptate.

  7. @Alina: Am spus ca sunt acceptate, da… Dar n-am zis ca sunt acceptate de mine. Am scris pe post doar ce accept eu, nu altii.😉

  8. exclusiv pentru filoSofie optez!😀

Lasă un răspuns

