Petabyte!?


Exact când credeam că nu există o unitate de măsură mai mare decât Terra (care urmează după Giga, Mega şi Kilo), apare bomba! Peta, care e după Terra!

Citeam acum câteva minute un articol care m-a lăsat cu gura căscată, pe lângă faptul că e din februarie 2006, şi e vorba despre un HDD (hard disk drive) de 1,2 Petabiţi ce va fi lansat în viitor, deci oficial nici nu există în aceste zile.

Prima dată am dat de această pagină. Am dat de ea scriind pe Google „Terrabyte Madness”, din cauză că mi-am amintit că la Bucureşti am dat de un HDD de 1 TB care costă în jur de 1000 de lei. Şi zilele trecute citisem un articol că în curând va fi lansat un HDD de 1,5 TB cu altă tehnologie decât cea folosită până acum, saltul de 0,5 TB fiind cel mai mare din evoluţia IT.

Bun, din pagina aceea de forum am dat click pe alta, cea de-aici. Am dat scroll pe ea să citesc comentariile şi – dacă era posibil aşa ceva – am rămas din nou stupefiat… Există o unitate de măsură mai mare decât Peta, numită Exa… Comentariile scot la iveală măsurătorile în domeniul IT, în special ultimul.

1 MB = 1024 KB
1 GB = 1024 MB
1 TB = 1024 GB
1 PB = 1024 TB (Peta)
1 EB = 1024 PB (Exa)
1 ZB = 1024 EB (Zetta or Hepa)
1 YB = 1024 ZB (Yotta or Otta)
1 NB = 1024 YB (Nea)
1 DB = 1024 NB (Dea)
1 UB = 1024 DB (Una)

Curată nebunie… Infinitul capătă unităţi de măsură din ce în ce mai diverse…

Ca şi cum ar trebui să trăim într-un adevărat paradox, „aud” că browserele şi orice formă de filesharing şi download fără licenţă vor fi ilegale. Pe scurt, Internetul va fi ilegal dacă va fi votat „Pachetul Telecom„, cea mai inutilă şi cea mai anti-omenească (şi anti-progres, şi alte „anti”) lege din câte s-au inventat… Sper că e doar o glumă urâtă, un coşmar orwellian care nu se va manifesta în vecii vecilor. În cazul în care grozăvia se va petrece, ce ne vom face cu minunăţiile uriaşe?

About eXstatic

Aşa cum sunt, mereu în căutarea necunoscutului. Leşinat şi activ, în acelaşi timp. Paradoxal (sau nu), sunt eu însumi.

Posted on Luni, 14 iulie 2008, in aberaţii, diverse, impresii, prostii, ştiri and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Un comentariu.

  1. De obicei „Super-Calculatoarele” au asemenea unitati HDD. UN super-calculator este folosit in general pentru mariile servicii de genu „Google” „Yahoo” „Bing” „Facebook” chiar si NASA. Un super-calculator poate fii extrem de complicat. Spre exemplu un super-calculator are cam 5-6 CPU, acestea fiin extrem de avansate; de la 8-10 nuclee. Nu stiu daca s-a landat inca vreun HDD cu o dimensiune de minim 1 Ub dar stiui doar ca acesta este foarte mare. mai exact are 1.073.741.824.000.000.000.000.000 Biti adica 1 miliard de yottabiti . Si sa nu uitam ca un YottaBit contine 1.000.000.000.000.000 Biti adica 1 milion de miliarde de Gb. Sper ca am fost de folos cu informatiile mele :D.

Lasă un comentariu